News Sophie Hieke

(1 - 21 von 21
)

Kaufmotive jenseits der Ernährung - foodaktuell

www.foodaktuell.ch
(Vortrag von Dr. Sophie Hieke, EUFIC) Über die Eufic-Studie . Die Ergebnisse stammen aus einer qualitativen Studie, die Anfang durchgeführt wurde. In strukturierten Interviews wurde die Laddering Technik angewandt, um herauszufinden, anhand welcher Kriterien die Konsumenten ihre Lebensmittel auswählen. Es wurden insgesamt sechs ...

MAR Seminar by Sophie Hieke

mgmt.staff.au.dk
Drivers of choice

Clean Meat: Jetzt beginnt die echte Fleischlos-Ära - WELTwww.welt.de › Wirtschaft

www.welt.de
· ... sagt Sophie Hieke, Konsumforscherin am Europäischen Zentrum für Lebensmittelinformation (EUFIC). In Umfragen sei trotz der steigenden ...

Schorisch Stahlbau Karstädt: Ausbildung Werkzeugmechaniker - SVZextra.svz.de › Lokales › Lokales

extra.svz.de
· KARSTÄDT Wenn Celina-Sophie Hieke mit einer großen Schutzbrille ausgestattet an ihren Arbeitsplatz geht, dann sprühen bald Funken und ein ...

Health claims and symbols on food products could be positive for...

commnet.eu
Follow us on: twitter · linkedin ... Sophie Hieke, head of the department of consumer research at EUFIC, the European Food Information Council ...

Dr Sophie Hieke joins Expert Advisory Panel of Food Navigator | Euficwww.eufic.org › newsroom › article › dr-sophie-hie...

www.eufic.org
· Sophie has been the Principal Coordinator of the EU FP7 funded project CLYMBOL – Role of health claims and symbols in consumer behaviour. She is ...

Ernährungsfachtagung: Warum essen wir, was wir essen?

www.ernaehrungs-umschau.de
Sophie Hieke stellte Ergebnisse der EUFIC Studie Drivers of Choice vor. In Großbritannien, Frankreich, Italien, Polen und der Türkei wurden Interviews und in einer größeren Welle Online-Befragungen zu Kaufentscheidungen durchgeführt. Einzelmotive (Geschmack, Sättigung, gesundheitlicher Nutzen, Regionalität) haben in den untersuchten ...

Herausforderungen im Kleingedruckten - moproweb

www.moproweb.de
Sophie Hieke vom Europäischen Zentrum für Lebensmittelinformation (EUFIC) in Brüssel stellte eine Studie vor, in der europäische Verbraucher zu ihrer Einstellung gegenüber Lebensmittelprodukten befragt wurden, die mit einem „Frei von …“ Logo gekennzeichnet sind.

Strenge Auflagen

www.moproweb.de
„Novel Food“, Lebensmittel mit Zusatzstoffen, zählen zu den Umsatztreibern und Innovationsmotoren der Lebensmittelbranche.

Strenge Auflagen - moproweb.de

www.moproweb.de
Sophie Hieke vom European Information Food Information Council (Brüssel) stellte die Ergebnisse des EU-Forschungsprojektes CLYMBOL (Role of health related claims and symbols in consumer behaviour) vor. Vier Jahre lang hatten Wissenschaftler in verschiedenen Experimenten untersucht, wie Verbraucher gesundheitsbezogene Informationen auf ...

Wissenschaftler des IMM ausgezeichnet - Institut für Marktorientierte...

www.imm.bwl.uni-muenchen.de
Sophie Hieke, MBR, Dipl.-Kffr. Martina Littich, M.A., Dipl.-Kfm. Sascha Raithel, MBR, Dipl.-Kfm. Richard Rinkenburger, MBR, Dipl.-Kfm.

Clean label 2.0: Examining tomorrow’s top ingredient trends –...

www.foodnavigator.com
Once a point of differentiation, demand for natural and authentic foods mean clean labels are now frequently a prerequisite for sales success. But as food...

Food waste at home and ways to address it (International Conference)www.fao.org › save-food › events › detail-events

www.fao.org
· Sophie Hieke, Head of Consumer Science at European Food Information Council (EUFIC), will present a project entitled "Don't be a food ...

Info Sessions and Trial Lectures at Munich Business Schoolstudynet-group.com › events › info-sessions-and-tri...

studynet-group.com
Dr. Sophie Hieke, English. July 23, 5 pm. Bachelor Info Webinar English: Meet us online and get to know our Bachelor program.

No 'one size fits all' for health claims

medicalxpress.com
Sophie Hieke - No 'one size fits all' for health claims. Health claims and symbols on food products could have a positive impact on public health ...

Larger food pack sizes increase consumer estimates of portion sizes

medicalxpress.com
... there would be a substantial increase in energy intake in each of these eating occasions," said Dr Sophie Hieke, Head of Consumer Insights ...

EU bets on research to put Farm to Fork ambition into actionwww.euractiv.com › section › agriculture-food › news

www.euractiv.com
· “Trust can make you do something or it can stop you from doing that very thing,” explained Sophie Hieke, head of consumer science at the ...

Is larger sized food packaging tricking consumers into overeating?www.confectionerynews.com › Article ›

www.confectionerynews.com
· ... there would be a substantial increase in energy intake in each of these eating occasions​,” said lead author Dr Sophie Hieke of the ...
+1